Chili! - Reisverslag uit Puerto Natales, Chili van Robenlau Ven - WaarBenJij.nu Chili! - Reisverslag uit Puerto Natales, Chili van Robenlau Ven - WaarBenJij.nu

Chili!

Blijf op de hoogte en volg Robenlau

07 Januari 2014 | Chili, Puerto Natales

Lieve allemaal,

uiteindelijk goed in El Calafate aangekomen. Uiteindelijk omdat de vlucht gecanceld werd vanwege onweer! Allemaal de bagage weer ophalen en afwachten wat er zou gaan gebeuren! In de Lonely Planet stond dat de vliegmaatschappij bekend stond om de vertraagde vluchten, maar ja we hadden geen andere optie.. Er kwam een rij van drie uur om de vlucht om te boeken, maar dat bleek niet nodig toen wij aan de beurt waren.. Toen een rij bij het inchecken, maar er bleek toch niet nog een vlucht te gaan..
Na uren kwam er een vreemde lijst van 32 mensen die alsnog mee mochten op een vlucht 9 (!!!) uur later... Gelukkig stonden wij daarop! Anderen waren woedend dat ze die dag niet konden vliegen en er was dus behoorlijk wat chaos!

In El Calafate hebben we de gletsjer Perito Moreno bezocht. Heel indrukwekkend, soms oorverdovend lawaai omdat er stukken ijs afbraken. Een stuk over de gletsjer gelopen en geëindigd met... Whiske y :-)!

Gisteren aangekomen in Chili! Bij de douane was het nog spannend. Ik had namelijk een 'muy mortal (dodelijk)' kiwi meegenomen in mijn tas en werd dus naar achteren gehaald door een woedende douanier. Of ik me realiseerde dat ik het land vergiftigde met deze gesmokkelde kiwi en dat het me 150 dollar kostte :-0! Oeps, kiwi vergeten. Ik stamelde met een rood hoofd 'sorry het spijt me ontzettend, ik snap het e.d' en werd gelukkig vrijgelaten (zonder boete)!

We gaan morgen naar Torres del Paine om de O route te gaan wandelen, een zware tocht door de bergen. We hebben een gids genomen omdat het weer slecht is en we het prettiger vonden dan met zijn tweeën! Er ligt veel sneeuw, regen en koud! We laten andere spullen hier in het hotel en alleen noodzakelijke spullen mee de bergen in (eten voor alle dagen, paar kleren en deodorant ;-))!

De gids is net nog even langs geweest om alles te bespreken en we zijn er klaar voor! Het is acht dagen wandelen en we verwachten de 15e weer terug te zijn! Daar slecht bereik, maar Robert is als het goed is in nood (per belletje) bereikbaar.

Veel liefs van ons en tot de volgende update!!

  • 08 Januari 2014 - 08:11

    Tineke:

    Lieve Laurian en Robert,
    een fijne bergtocht toegewenst, spannend. Verstandig dat jullie met een gids gaan. Ik hoop dat de regen meevalt. Enneh.. niet buiten de paden lopen!
    Veel liefs, Tineke

  • 08 Januari 2014 - 21:28

    Mariska Blom:

    Wow, wat klinkt dit allemaal super avontuurlijk en gaaf zeg! Ben benieuwd hoe de wandeling is, dus ik wacht het verslag rustig af :-)

    Hele fijne tijd daar en veel liefs van mij!

  • 13 Januari 2014 - 09:18

    Lisette:

    Nog 2 dagen en dan zijn jullie weer veilig terug uit de bergen. Fijn idee dat er een gids mee is! :)
    Ben benieuwd hoe jullie het gehad hebben!
    Xx

  • 14 Januari 2014 - 22:21

    Esmée:

    Whoeeeee, klinkt spannend allemaal! Hoop dat alles goed gegaan is en dat jullie hebben genoten. Had het wel op het nieuws gezien, dat elektriciteitsgebeuren, maar had me eigenlijk niet gerealiseerd dat jullie DAAR zaten! Parsan, I need you :P. Het zag er in elk geval inderdaad heet uit! Maar nu weer in de kou geweest, jammer genoeg zonder kiwi, hahahaha. Dikke kus en geniet ervan! Esmée

  • 14 Januari 2014 - 22:25

    Esmée:

    Jullie zijn trouwens BRUIN. Mennnnn!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Puerto Natales

Argentinie!

Onze huwelijksreis naar Argentinië:-)

Recente Reisverslagen:

14 Februari 2014

Onze laatste update!

07 Februari 2014

Weer een update:-)

30 Januari 2014

Vino, vino, vino :-)

21 Januari 2014

Verano!

15 Januari 2014

Back to basic
Robenlau

Besloten om toch steeds een verslag te schijven over onze reis in Argentinië!

Actief sinds 29 Dec. 2013
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 5578

Voorgaande reizen:

15 December 2013 - 18 Februari 2014

Argentinie!

Landen bezocht: