Vino, vino, vino :-) - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Robenlau Ven - WaarBenJij.nu Vino, vino, vino :-) - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Robenlau Ven - WaarBenJij.nu

Vino, vino, vino :-)

Blijf op de hoogte en volg Robenlau

30 Januari 2014 | Argentinië, Mendoza

Lieve allemaal!

Weer even een update van ons!

De dag na de pinguïnkolonie hebben we nog een excursie gedaan naar Valdez, een schiereiland. Daar waren o.a. ontzettend veel zeehonden en -leeuwen die erg stonken en veel lawaai maakten :-) Indrukwekkend om ze zo in hun eigen leefwereld te zien! De volgende dag gingen we eens informeren naar de mogelijkheid om met zeehonden te snorkelen in het wild. 'Ik ga bellen, jullie kunnen NU! Het is nog vloed, dus opschieten! Draag je ondergoed? Top! Het water in!'.
Haha, oke dan.. Het was een koude dag, maar met wetsuit het water in! Het was erg grappig, maar best ook eng;-) Handen moest je in vuisten houden zodat ze geen vingers konden afbijten, haha! Verder erg leuke en nieuwsgierige dieren!

Diezelfde dag vertrokken we naar Bariloche met de nachtbus. Daar inderdaad veel lekkere chocolade en wijn! Om dat te compenseren een fietstocht door een geweldig gebied gepland van 60 km. Dus...Zonder fietsbroek... Dat was letterlijk op de blaren zitten en nogal confronterend dat we de bergen errrruggg moeilijk op konden fietsen. Ook nog een gigantisch lang gravel pad, wat niet bevorderlijk was voor de bilpartij:-) Er zijn momenten geweest dat we wilden opgeven, maar we konden er gelukkig zelf heel hard om lachen. We zaten echt op veel te kleine fietsjes.. Op naar het mooiste punt waar je heerlijk kon eten. Moest een geweldig restaurant zijn met prachtig uitzicht. Helaas niet voor ons, want er werden alleen duistere kle(u)ren gedoogd. Aah! Misschien iets voor op een bord onderaan de berg? Het uitzicht was verder echt super en het weer ook!

De Cerro Otto (berg) bezocht, waarbij we zelfs even uit de kabelbaan mochten hangen ;-)

In een klein stadje Neuquen geweest waar we een geweldige wijnproeverij mochten doen op twee bodega's. Alles in het Spaans, dus we hebben weer veel bijgeleerd!

Vanochtend in Mendoza aangekomen.
We gaan de komende dagen fietsen langs de verschillende wijnbodega's en een kleeeiiiinnn wijntje drinken! Het is hier weer tropisch warm, dus de dikke kleren weer onderin de tas.. :-)

Veel liefs voor daar!

• 06 Februari 2014 - 10:22

Maureen:

Wat maken jullie toch veel mee. Om jaloers op te worden! Behalve dat blaren zitten dan natuurlijk ;-) Geniet nog even!