Back to basic - Reisverslag uit Puerto Natales, Chili van Robenlau Ven - WaarBenJij.nu Back to basic - Reisverslag uit Puerto Natales, Chili van Robenlau Ven - WaarBenJij.nu

Back to basic

Blijf op de hoogte en volg Robenlau

15 Januari 2014 | Chili, Puerto Natales

Ola!

Daar zijn we weer... terug van 'weg'geweest!! :-) Het is weer even tijd voor een kleine update van onze avonturen gedurende de laatste week.

Zoals we de vorige keer schreven zijn we afgelopen woensdag vertrokken naar Torres del Paine voor een 8-daagse trekking. Het is hier nu dinsdagavond dus de oplettende lezers zullen denken: dit klopt niet. En ze hebben gelijk... want bij aankomst in het nationale park vertelde onze gids Angela dat een bergpas die onderdeel uitmaakt van de O-route die we wilden lopen was afgesloten ivm het slechte weer. Het had veel gesneeuwd en geregend en daardoor was het te slecht toegankelijk. De eerste uitdaging hadden we dus te pakken: wat nu?! Na wat overleg hadden we besloten om de 5-daagse W-route te gaan doen.

Samengevat was dit avontuur: koud, primitief (lees: slapen in een tent op de harde grond, geen douche, ranzige wc's), afzien, veel lopen, maar vooral spectaculair, indrukwekkend en een hele mooie ervaring! Daarnaast veel gelachen met onze gids Angela: zij is het best te omschrijven als een kruising tussen Rambo, McGyver en Edgar Davids. Tip voor mensen die hier misschien een keer naar toe willen: neem 2 sets kleding mee voor een dergelijke trip... wij hadden hier al behoefte aan na dag 1, maar moesten toch telkens weer in ons ranzige kloffie stappen.

Morgen vertrekken we weer met de bus richting Argentinie. We blijven daar een paar dagen in El Chalten en vliegen zondag naar Trelew om de reis voort te zetten naar Peninsula Valdes... fijn vooruitzicht: de temperatuur is daar weer een stuk aangenamer! :-)

Liefs van ons uit Chili

Ps: de meeste foto's staan op onze camera, dus die kunnen we niet zo snel online zetten.. hierbij alvast een kleine preview!

• 15 Januari 2014 - 06:53

Miriam:

Dat ziet er indrukwekkend uit zeg!! Geniet weer van de zon!

• 15 Januari 2014 - 08:19

Mama:

Lieve Laurian en Robert, goed dat jullie weer gezond en wel uit de bergen zijn. Ik ben benieuwd wat het spectaculaire en indrukwekkende was maar dat horen en zien we nog wel.
    Veel liefs mama en veel plezier en avontuur maar weer.

• 15 Januari 2014 - 10:03

Wen:

wauwww!!!!! heel gaaf allemaal! en het is altijd fijn om iemand bij je te hebben die van een luciferhoutje en een stukje touw bijvoorbeeld elektriciteit op kan wekken ;-p
    GENIET!!! alle liefs van de wereld

• 15 Januari 2014 - 22:39

Suus En Rob:

Ha lieverds, wat een avontuur! Jullie hebben wel heel heftig weer gehad. Ontzettend leuk om te lezen dat jullie de W ook gedaan hebben.....wij vonden het ook geweldig, en herinneren ons ook nog harde bodems, maar ook ongelooflijk mooie uitzichten. Geniet ontzettend van het mooie, zachte weer na alle ontberingen.
    Groetjes, Susan en Rob.

• 17 Januari 2014 - 14:34

Ruben & Imre:

Hey luitjes!

Wat leuk om te lezen dat het zo indrukwekkend was en ook mooi dat jullie heelhuids teruggekomen zijn. Wij hoorden ook dat de O-track afgesloten was en moesten direct aan jullie denken. Ook na één lange koude dag dachten we wederom aan jullie want wij waren aardig gaar. RESPECT.

Maar goed dat de O-track afgesloten was, we zagen gisteren op het Argentijnse nieuws dat er een jongen van 26 al 20 dagen vermist is nadat hij is gaan hiken in Torres del Paine.

Als je naar Puerto Madryn gaat, huur dan een auto om naar Punta Tombo te gaan. Gaan jullie geen spijt van krijgen!

Groetjes Ruben & Imre

P.S. Wij zitten inmiddels in Cordoba, 'lekker' opwarmen met temperaturen tussen de 35-40 graden. ;-)

• 17 Januari 2014 - 17:27

Els:

Wow ziet er geweldig uit zeg! Echt weer iets voor jullie zo'n trektocht :) Nu weer lekker opwarmen!
    Xxxx Els

• 17 Januari 2014 - 23:09

Ria:

leuk lieverds om de verhalen van jullie te lezen. geniet nog lekker door. knuffels

• 18 Januari 2014 - 23:45

Michel:

Hè rob en lau,
    Wat een fantastische verhalen en foto's, supergaaf om om te lezen en te zien!
    Geniet er lekker van.......!!
    Groetjes de van Ravenhorstjes

• 19 Januari 2014 - 09:55

Martijn:

Jaloeeeeerrrrrrssssss!! ;-) ;-)
    Ziet er echt fantastisch uit allemaal! Geniet ervan! (Overbodig om te zeggen natuurlijk)

X van de Vogelaartjes

• 19 Januari 2014 - 21:19

Addy En George:

Wat mooi!

Komen jullie weer snel spelen?

Kusjes